• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Billån, vart hämtar dem kreditupplysningen ifrån?

B

Billån!

Gäst
Poäng: 0
Om man köper en bil hos den "lokala bilsäljaren" på avbetalning, vart hämtar dem kreditupplysningen ifrån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Det är givetvis olika beroende på företag.
 
B

Billån!

Gäst
Poäng: 0
Vad finns det för olika då? Vad jag kan läsa på blocket så finns det Wasa Kredit och Santander, och jag förmodar att de tar UC? Någon som vet det? Finns det andra alternativ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Dom du räknar upp tar UC. Någon tar både creditsafe och UC, jag frågade några bolag det där för ett tag sedan, jag har för mig det kan ha varit Peugotfinans som svarade så.
BMWfinans tar bara creditsafe, egen erfarenhet och det var vad dom svarade när jag frågade dem.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907

Det är en kreditupplysning som inte påverkar ditt kreditomdöme :

Din kreditbedömning från Creditsafe baseras endast på den information som just den dagen finns registrerad i våra databaser. De sparar inte information om vilka företag som tidigare gjort förfrågningar och antalet kreditupplysningsförfrågningar påverkar därmed varken rating, scoring eller framtida kreditomdömen
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907

Det är en kreditupplysning som inte påverkar ditt kreditomdöme :

Din kreditbedömning från Creditsafe baseras endast på den information som just den dagen finns registrerad i våra databaser. De sparar inte information om vilka företag som tidigare gjort förfrågningar och antalet kreditupplysningsförfrågningar påverkar därmed varken rating, scoring eller framtida kreditomdömen
De 3 vanligaste kreditupplysningsföretagen är 1. UC som du kan se på Kivra 2. Creditsafe som du kan se på Kivra och 3. Bisnode som du kan se på Min Upplysning. Uc och Bisnode upplysningar syns av andra som tar kreditupplysningar på dig men Creditsafe ser bara du.
 

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Dom du räknar upp tar UC. Någon tar både creditsafe och UC, jag frågade några bolag det där för ett tag sedan, jag har för mig det kan ha varit Peugotfinans som svarade så.
BMWfinans tar bara creditsafe, egen erfarenhet och det var vad dom svarade när jag frågade dem.
Verkar ju sjukt om man får ett billån av BMW genom en upplysning av creditsafe :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Verkar ju sjukt om man får ett billån av BMW genom en upplysning av creditsafe :)
Dom Har ju säkerhet i bilen och kan ju få den återtagen om man inte betalar, så det är hyfsat safe ändå..
Har mer än en gång sett billån beviljats till personer som rimligen inte klarar grönt ljus i valfri kreditupplysning... Då spelar det nog ingen roll vilket bolag det är som levererar kreditupplysning
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Dom Har ju säkerhet i bilen och kan ju få den återtagen om man inte betalar, så det är hyfsat safe ändå..
Har mer än en gång sett billån beviljats till personer som rimligen inte klarar grönt ljus i valfri kreditupplysning... Då spelar det nog ingen roll vilket bolag det är som levererar kreditupplysning

Så länge man löser kontantinsatsen är billån ett ganska lätt lån att få, även via UC med betalningsanmärkning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp